نحوه ی فارسی کردن اعداد در وردپرس
منتشر شده در تاریخ: 2024/1/5

نحوه ی فارسی کردن اعداد در وردپرس, وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای معروف هست که طرفداران زیادی دارد, اما اعداد در وردپرس بصورت لاتین نمایش داده میشود برای فارسی کردن اعداد در وردپرس راهکارهای مختلفی وجود دارد که ما در این مقاله آموزشی این چند راهکار را به شما آموزش میدهیم, تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ی-فارسی-کردن-اعداد-در-وردپرس.jpg

روشهای فارسی کردن اعداد در وردپرس:

همانطور که گفتم برای فارسی کردن اعداد در وردپرس چند روش وجود دارد که من این چند روش را به شما معرفی میکنم و در ادامه این مقاله به شما آموزش میدهم.

  1. افزودن فونت فارسی به وردپرس
  2. افزودن کد به فایل funnction.php
  3. قراردادن کد در هدر سایت
  4. نصب افزونه ی فارسی ساز

1. افزودن فونت فارسی در وردپرس

به عنوان پیشفرض در وردپرس فونت های فارسی: ایران سنس و ایران یکان وجود دارد که شما میتوانید از این فونت ها استفاده بکنید, ولی اگر از افزونه ی صفحه ساز المنتور استفاده میکنید شما میتوانید در صفحه ی پیشخوان وردپرس با مراجعه به قسمت المنتور > فونت های سفارشی فونت مورد نظر خود را در المنتور بارگذاری بکنید.

2. افزودن کد به فایل funnction.php

یکی دیگر از راهکارهای فارسی کردن اعداد وردپرس این است که یک قطعه کد در فایل funnction.php قالب سایت خود قراردهید, برای دسترسی به فایل funnction.php به هاست سایت مراجعه بکنید و به مسیر: functions.php< themes < wp-content <public html بروید و قطعه کد زیر را درون فایل funnction.php قراردهید.

				
					function trim_number($num)
{
$eng = array(‘0′,’1′,’2′,’3′,’4′,’5′,’6′,’7′,’8′,’9’);
$per = array(‘۰’,’۱’,’۲’,’۳’,’۴’,’۵’,’۶’,’۷’,’۸’,’۹’);
return str_replace($eng,$per,$num);
}
				
			

برای اینکه این قطعه کد را درون فایل funnction.php قراردهید لازم نیست که حتما به هاست خود مراجعه کنید, شما میتوانید این کد را از طریق پیشخوان وردپرس هم به قالب خود اضافه کنید. برای انجام این کار درون پیشخوان وردپرس خود به قسمت نمایش مراجعه کنید و روی گزینه ی ویرایشگر تنظیمات بزنید و به دمبال قسمت funnction.php بگردید و قطعه کد بالا را در آن قسمت قراردهید.

3. قراردادن کد در هدر سایت

برای فارسی کردن اعداد در وردپرس شما میتوانید یک قطعه کد javascript در هدر سایت قراردهید تا اعداد انگلیسی وردپرس به اعداد فارسی تغییر پیدا بکنند, برای انجام این کار کدهای javascript بهترین گزینه هستند.

برای انجام این کار شما باید قطعه کد زیر را در هدر سایت خود قراردهید, فقط برای اینکه این کد به درستی کار کند شما باید این کد را قبل از تگ </head> قراردهید.

				
					……( &amp;lt;script&amp;gt;
$(document).ready(function(){ persian={0:'۰',۱:'۱',۲:'۲',۳:'۳',۴:'۴',۵:'۵',۶:'۶',۷:'۷',۸:'۸',۹:'۹'}; 
function traverse(el){ if(el.nodeType==3){ var list=el.data.match(/[0-9]/g);
 if(list!=null &amp;amp;amp;&amp;amp;amp; list.length!=0)
{ for(var i=0;i&amp;amp;lt;list.length;i++) el.data=el.data.replace(list[i],persian[list[i]]); 
} } for(var i=0;i&amp;amp;lt;el.childNodes.length;i++){ traverse(el.childNodes[i]); } } traverse(document.body); });
&amp;lt;/script&amp;gt; )
				
			

4. نصب افزونه ی فارسی ساز

اگر روشهایی که در این مقاله به شما پیشنهاد کردم را انجام دادید و به نتیجه نرسیدید میتوانید با نصب یک افزونه اعداد وردپرس را به فارسی تبدیل بکنید, این افزونه ها عبارتند از:

  1. Parsi Date
  2. WP-Persian
  3. WP-Jalali

این افزونه ها حجم کمی دارند و بصورت رایگان در مخزن وردپرس قراردارند و شما میتوانید با سرچ کردن در مخزن وردپرس یکی از این افزونه ها را دانلود و نصب بکنید.

جمع بندی:

دوستان در این مقاله ی آموزشی نحوه ی فارسی کردن اعداد در وردپرس را به شما آموزش دادیم, امیدوارم که این آموزش مورد استفاده شما قرارگرفته باشه, برای دیدن مقاله های آموزشی دیگر میتوانید به صفحه ی بلاگ سایت سرزمین وردپرس سربزنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟