ساب فولدر چیست + ویدیو آموزشی
منتشر شده در تاریخ: 2024/1/5

ساب فولدر چیست, احتمالا بارها برای شما این سوال پیش اومده که چطوری میتوانید برای سایت خود بخش های مختلفی ایجاد بکنید مثل: بلاگ, فروشگاه, پشتیبانی محصولات و… که با ایجاد کردن این بخش ها هیچ مشکلی برای سئو سایت شما پیش نیاد. اگه شما هم این سوال براتون پیش اومده حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دوستان برای اینکه شما هم بتوانید مثل سایت های مختلف بخش های مجزا برای سایت خودتون ایجاد بکنید باید یک ساب فولدر درون سایت خود ایجاد بکنید, برای ایجاد ساب فولدر باید درون هاست خود به بخش فایل های وردپرس خود بروید و یک فولدر ایجاد بکنید که نحوه ساخت این فولدر را در ادامه این مقاله کامل به شما آموزش میدم.

کاربردهای ساب فولدر:

کاربرد اصلی ساب فولدر این است که باعث بهبود سئو سایت اصلی شما میشود. اگر شما یک ساب دامین مجزا داشته باشید و روی آن وردپرس را نصب کنید،گوگل ساب دامین جدید را به عنوان یک دامنه کاملا مجزا با موضوع مجزا میشناسه. اما اگر سایت خود را روی  ساب فولدر نصب کنید، میتوانید از آن برای تقویت رتبه سئو سایت خود استفاده کنید. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح میدهند که سایت خود را روی ساب فولدر راه اندازی کنند.

“معرفی و آموزش ساخت ساب دامین”

تاثیر ساب فولدر در سئو:

هرآنچه که توسط اسلش بعد از آدرس سایت اصلیتون مثل: sarzaminwp.com/blog قرار بگیره باعث افزایش رتبه سایتتون در گوگل میشه. پس چه بهتر که بخش های مختلف سایت خود را با ساب فولدر ایجاد و طراحی بکنید.

برای مثال سایت دیجی کالا مگ, سایت دیجی کالا مگ ساب فولدر سایت دیجی کالا است و هر روز مقاله های مفید و سئو شده در زمینه ی محصولات دیجی کالا بارگذاری میکند و باعث افزایش رتبه ی سایت دیجی کالا و دیجی کالا مگ شده است.

تفاوت ساب فولدر و ساب دامین:

ساب فولدر بعد از دامنه اصلی می آید و با یک اسلش از آدرس دامنه شما جدا میشود و نشان می دهد که محتوای شما با محتوای سایت اصلی شما تفاوتی ندارد. ساب دامنه قبل از دامنه اصلی قرار می گیرد و به گوگل می فهماند که محتوای قرار گرفته در این زیر دامنه از محتوای سایت اصلی جدا است.

آموزش ساخت ساب فولدر:

همانطور که به شما گفتم برای ساخت ساب فولدر باید درون پوشه وردپرس خود یک فولدر ایجاد بکنید. برای انجام اینکار مثل تصویر زیر به صفحه ی مدیریت هاست خود مراجعه کنید.

هنگامی که به صفحه ی مدیریت هاست خود مراجعه کردید, به قسمت File Manager بروید تا بتوانید به فایل های سایت خود دسترسی پیدا بکنید.

در این مرحله به قسمت Public_html بروید (اگه سایت شما در پوشه ی دیگری آپلود شده به آن پوشه مراجعه کنید)

هنگامی که مثل تصویر بالا به پوشه سایت خود مراجعه کردید, در بالای صفحه روی گزینه ی Folder بزنید تا بتوانید ساب فولدر خود را ایجاد بکنید.

و حالا در این مرحله باید در قسمت :New Folder Name اسم ساب فولدر مورد نظر خود را بنویسید و در آخر باید روی گزینه ی Create New Folder بزنید تا این فولدر ایجاد بشود. اگه قصد دارید که در ساب فولدر خود بخش فروشگاه سایت را بارگذاری کنید کلمه shop را بنویسید و اگه میخواهید بخش بلاگ را بارگذاری کنید کلمه blog را بنویسید. این اسمی که شما در این کادر مینویسید جلوی دامنه ی اصلی شما قرارمیگیرد. به عنوان مثال من کلمه Shop را نوشتم, چون قصد دارم برای سایتم یک بخش فروشگاه ایجاد بکنم.

“دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس”

همانطور که در تصویر میبینید فولدر Shop برای من ایجاد شد و حالا باید درون فولدر بروید و فایل Zip وردپرس یا فایل نصبی قالب آماده را آپلود بکنید و مراحل نصب را انجام دهید. در ادامه این مقاله من فایل Zip وردپرس را آپلود میکنم.

هنگامی که شما وارد ساب فولدر شوید هیچ فایلی وجود ندارد و شما برای اینکه بتوانید فایل وردپرس یا قالب آماده را آپلود بکنید باید روی گزینه ی Upload بزنید و مراحل بارگذاری و نصب وردپرس را انجام دهید.

و حالا در مرحله ی آخر باید در مرورگر خود یک New Tab باز بکنید و آدرس دامنه سایت خودتان را بنویسید و جلوی اسم دامنه یک اسلش قراردهید و اسم ساب فولدر ایجاد شده را بنویسید, حالا میبینید که به مرحله ی نصب وردپرس هدایت شدید و از اینجا به بعد باید مراحل نصب وردپرس را انجام دهید. به همین راحتی ما توانستیم یک ساب فولدر برای سایت ایجاد بکنیم.

راهکارهای رفع خطای 301

جمع بندی:

رفیق های گرامی من در این مقاله درمورد ساب فولدر چیست با شما صحبت کردم و آموزش های لازم را به شما دادم امیدوارم که این آموزش مورد استفاده شما قرارگرفته باشه. ما در سایت سرزمین وردپرس تلاش میکنیم تا بهترین آموزش ها را در اختیار شما بذاریم, خوشحال میشیم به صفحه ی بلاگ سایت ما سربزنید و از مقاله های آموزشی ما دیدن کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟