راهکارهای رفع خطای 301
منتشر شده در تاریخ: 2024/1/5

راهکارهای رفع خطای 301, خطای 301 به خطای تغییر مسیر معروف است که ممکن هست برای سایت شما هم این مشکل پیش بیاید, این مشکل بیشتر بخاطر تنظیمات نادرست وردپرس و عیب در افزونه های سایت میباشد, ما در این مقاله چند راهکار برای برطرف کردن این خطا به شما معرفی میکنیم. تا انتهای این مقاله باما همراه باشید.

راهکارهای-رفع-خطای-301

علت خطای 301 چیست؟

خطای 301 در وردپرس چند دلیل دارد, یکی از این دلیل ها تنظیمات نادرست وردپرس است, به این معنی که برخی از تنظیمات و پیکربندی های وردپرس به شکل نادرستی تنظیم شده باشند, دلیل دیگر بروز این خطا افزونه های وردپرس هستند به عنوان مثال: اگر در وردپرس خود افزونه ای برای مقابله با ارورهای مختلف مانند ارور 404 یا ارور 301 دارید، احتمال این که با خطای تغییر مسیر مواجه شوید، بالاست. زیرا این افزونه ها از تغییر مسیرهای موقت استفاده می کنند تا این ارورها را کاهش دهند و با آن ها مقابله کنند. در نتیجه یک اشتباه در استفاده از آن ها می تواند منجر به بروز خطای تغییر مسیر در وردپرس بشود. در ادامه این مقاله به مواردی میپردازیم که بتوانیم این خطاها را برطرف کنیم.

راهکارهای رفع خطای 301

برای برطرف کردن این خطا راهکارهای زیادی پیش رو دارید مثل:

  1. پاک کردن کوکی ها

  2. اصلاح لینک های وردپرس

  3. غیر فعال کردن افزونه ها

  4. ریست فایل htaccess

پاک کردن کوکی ها

یکی از راهکارهای رفع خطای 301 کوکی های مرورگر است, مرورگرها کوکی های متفاوتی دارند, ممکن است شما در مرورگر دیگری سایت خود را چت بکنید و با هیچ خطایی مواجه نشوید. حالا برای رفع این مشکل شما باید به تنظیمات مرورگر خود بروید و کوکی ها را پاک بکنید.

اصلاح لینک های وردپرس

تنظیمات نادرست در لینک های وردپرس می تواند باعث ایجاد خطای تغییر مسیر در وردپرس بشود, اگر در سایت خود لینک یا دامنه ی خود را تغییر دهید با این خطا مواجه میشوید. در تنظیمات وردپرس بخشی مخصوص آدرس وردپرس و سایت وجود دارد که آدرس های اصلی در آن نوشته شده اند, کاربران سایت شما از این آدرس ها به آدرس های دیگر هدایت می شوند. شما برای رفع این خطا می توانید در تنظیمات وردپرس خود، آدرس سایت وردپرس خود را تغییر دهید و مشکلات آن را برطرف کنید. ولی اگر شما نمیتوانید این تنظیمات را ویرایش کنید باید این کار را به یک متخصص بسپارید.

غیرفعال کردن افزونه ها

همانطور که به شما گفتم یکی از دلایل بروز خطای 301 در وردپرس, تداخل افزونه های موجود در وردپرس میباشد, شما برای رفع این خطا باید افزونه ای که درون سایت شما مشکل ایجاد کرده است را پیدا بکنید, برای انجام اینکار شما باید تمام افزونه های موجود در وردپرس را غیرفعال بکنید و بعد یکی به یکی افزونه ها را فعال بکنید تا متوجه بشوید مشکل از کدام یک از افزونه ها است.

دوره آموزش وردپرس

ریست فایل htaccess

فایل htaccess یکی از مهم ترین فایل های وردپرس است که این فایل تغییر مسیر و هدایت کاربر را مدیریت می کند. نصب افزونه های مختلف باعث تغییرات در این فایل میشود و پاک کردن افزونه باعث برطرف کردن مشکل این فایل نمیشود و شما باید این فایل را مورد برسی قراردهید تا مشکل خطای 301 در سایت شما برطرف بشود. اگر به دانش برنامه نویسی مسلط نیستید به شما توصیه میکنم که برسی این فایل را به یک برنامه نویس بسپارید.

جمع بندی

خطای تغییر مسیر در وردپرس یک خطایی هست که از ورود ادمین به سایت جلوگیری میکند و هر ادمین و طراح سایتی باید روش های رفع این خطا را بلد باشند تا بتوانند این مشکل را به درستی برطرف کنند, دوستان گرامی در این مقاله آموزشی از سایت سرزمین وردپرس به مسئله ی رفع خطای 301 در وردپرس پرداختیم, امیدوارم که این آموزش مورد استفاده ی شما قرارگرفته باشد و برای دیدن مقاله های آموزشی بیشتر میتوانید به صفحه ی بلاگ ما سربزنید.

فهرست مطالب

7 دیدگاه در “راهکارهای رفع خطای 301

  1. Extended Opportunity گفت:

    After Generating Millions Online, I’ve Created A Foolproof Money Making System, & For a Limited Time You Get It For FREE… https://ext-opp.com/RPM

  2. Extended Opportunity گفت:

    ChatGPT powered Autoresponder with Free SMTP at Unbeatable 1-Time Price! https://ext-opp.com/NewsMailer

  3. Extended Opportunity گفت:

    An Ultimate Web-Hosting Solution For Business Owners https://ext-opp.com/HostsMaster

  4. Extended Opportunity گفت:

    An Ultimate Web-Hosting Solution For Business Owners https://ext-opp.com/HostsMaster

  5. Extended Opportunity گفت:

    MobiApp AI – True Android & iOS Mobile Apps Builder (Zero Coding Required) https://ext-opp.com/MobiAppAI

  6. Danieller گفت:

    Are you intrigued by the idea of making a significant income by sharing Christian content on TikTok? If so, I have some exciting news for you!

    I’m thrilled to introduce you to my latest PDF guide, where I unveil the strategies behind earning up to $1000 a month through TikTok. In this comprehensive guide, I delve into the lucrative world of Christian content creation on TikTok and provide you with actionable steps to replicate this success for yourself.
    Introduction to Making Money with TikTok: Gain insights into the immense potential TikTok offers for generating income and how you can tap into it.
    Success Stories in the Christianity Niche: Learn from real-life examples of individuals who are thriving by sharing Christian content on TikTok.
    Strategies for Making Thousands Monthly in the Christian Niche: Unlock the secrets to maximizing your earnings in the Christian niche on TikTok.
    Getting Started and Monetizing Your TikTok Account: Receive practical guidance on launching your TikTok journey and monetizing your content effectively.
    Don’t miss out on this opportunity to transform your passion for Christianity into a lucrative income stream. Purchase the PDF guide now and embark on your journey to financial freedom with TikTok! You can buy here : https://go.hotmart.com/O92371651M?dp=1
    Warm regards,
    eBookings

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟